Întrebări frecvente.

1. Am probleme cu una din aplicaţiile PitiClic. Introduc CD-ul în unitate, pornesc aplicaţia, însă pe ecran nu apare nimic, iar ledul de la unitatea de CD-ROM se aprinde intermitent un timp. Ce pot sa fac?

Acest comportament a fost identificat ca fiind asociat cu prezenţa anumitor programe antivirus pe sistemul dumneavoastră. Acestea încearcă citirea de pe CD-ROM a unui fişier care este protejat împotriva copierii fapt care duce la comportamentul anormal al calculatorului. În cazul în care pe calculatorul ce prezintă aceasta
problemă este instalat programul Avast daţi click aici. În cazul în care aveţi un alt program antivirus pe sistemul ce prezintă această problemă, vă rugăm să apelaţi la suportul tehnic al furnizorului programului antivirus pe care îl deţineţi. Dacă nu puteţi soluţiona problema pe această cale vă rugăm să ne contactaţi.

2.Am o problema cu CD-ul „PitiClic in Delta Dunarii”. La lansare, dupa ce astept sa se incarce, imi apare in fereastra aplicatiei urmatorul mesaj : „Aplicatia nu poate porni, sau are o întârziere mare în executie, fapt care indica prezenta unei probleme la lansare.” Dupa ce inchid aceasta fereastra, este afisata o caseta de dialog in limba Engleza care cere introducerea CD-ului original in unitate.

Pentru rezolvarea acestei probleme va rugam sa ne contactati prin e-mail la adresa piticlic@.md sau telefonic la numarul 060 10-60-08 (intre orele 9-17.30 L-V)

3.Am o problema unul din urmatoarele CD-uri : „PitiClic Printul Salvator”, „PitiClic ne invata cum sa ne purtam in viata” (Bunele Maniere). La lansare, dupa ce astept sa se incarce, apare o caseta de dialog cu un mesaj in care mi se cere sa introduc CD-ul original in unitate.

Pentru rezolvarea acestei probleme va rugam sa ne contactati prin e-mail la adresa piticlic@.md  sau telefonic la numarul 060 10-60-08 (intre orele 9-17.30 L-V)

4.Am probleme cu una din aplicatiile Infomedia Pro. La pornire apare prezentarea Infomedia Pro cu bilutele, apoi aplicatia inceteaza sa mai raspunda si, in unele cazuri, calculatorul se blocheaza. Ce pot sa fac?

Acest comportament a fost identificat ca fiind asociat cu prezenta anumitor programe antivirus pe sistemul dumneavoastra. Acestea incearca citirea de pe CD-ROM a unui fisier care este protejat impotriva copierii fapt care duce la comportamentul anormal al calculatorului. In cazul in care pe calculatorul ce prezinta aceasta problema este instalat programul Norton Internet Security 2009, dati click aici. Daca aveti instalat McAfee Antivirus, dati click aici. In cazul in care aveţi un alt program antivirus pe sistemul ce prezinta aceasta problema, va rugam sa apelati la suportul tehnic al furnizorului programului antivirus pe care il detineti. Daca nu puteti solutiona problema pe aceasta cale va rugam sa ne contactati.

5.Am probleme cu o aplicatie Infomedia Pro. La pornire apare prezentarea Infomedia Pro cu bilutele apoi apare un ecran negru in care se aud sunetele dar nu se poate face nimic altceva. Sistemul de operare care ruleaza pe calculatorul meu este Windows Vista. Ce pot face?

Aceasta problema este datorata unei imcompatibilitati rare intre aplicatie si hardware-ul pc-ului dumneavoastra. Pentru a rezolva problema urmati pasii de mai jos:
1. Dati clic dreapta pe Desktop si selectati din meniul aparut Personalise
2. Se deschide o fereastra noua in care dati clic pe Display Settings.
3. In partea de dreapta jos exista setarea pentru Color.Selectati din lista respectiva „Medium (16bit)”.
4. Apasati butonul „Apply”.
5. Apasati butonul „Yes” din caseta care apare.
6. Apasati butonul „Ok” pentru a inchide fereastra de Display Settings.
7. Inchideti fereastra deschisa la punctul 1.
8. Lansati aplicatia „PitiClic isi alege o Meserie- Micul Intreprinzator”.
9. Dupa aparitia meniului principal al jocului, dati clic dreapta si selectati „Settings” din meniul aparut.
10. In caseta aparuta selectati primul tab din partea stanga de jos si debifati „Enable hardware acceleration”.
11. Apasati butonul „Close”.
12. Inchideti aplicatia „PitiClic isi alege o Meserie- Micul Intreprinzator”. apasand combinatia de taste
„ALT+F4”.
13. Reluati pasii de la 1 la 7 cu diferenta ca la pasul 3 veti selecta „Highest(32bit)”.
Aplicatia ar trebui acum sa functioneze normal. In caz contrar va rugam sa ne contactati.

6. Am probleme cu una din aplicaţiile PitiClic. Aplicaţia rulează normal, cu excepţia faptului că nu se aud sunetele. În alte aplicaţii sunetele se aud normal. Ce soluţie sugeraţi?
Problema pare să fie datorată modificării unor codecuri audio din sistemul de operare de către alte programe.

Soluţia sugerată de noi este să descărcaţi de la adresa http://www.freecodecs.
com/k_lite_codec_pack_download.htm fişierul K-Lite Codec Pack 6.6.0 FULL. Apoi instalaţi programul descarcat şi verificaţi dacă problema a fost rezolvată. În caz contrar vă rugăm să ne contactaţi pentru a vă asista direct în identificarea şi rezolvarea problemei.

7. Am probleme cu aplicatia Piticlic – Calatorie misterioasa la biblioteca. La pornire apare prezentarea Infomedia Pro cu bilutele, apoi imi apare un mesaj in care mi se spune ca utilizez o copie ilegala a produsului. Ce pot sa fac?

Aceasta problema se manifesta in cazul in care programul este deschis de mai multe ori in paralel si se poate datora fie faptului ca ati dat mai multe clicuri pentru a deschide aplicatia, fie unei probleme legata de optiunea de autorun a Windows-ului, care in unele cazuri se comporta anormal. Pentru a preveni aceasta problema va recomandam executarea urmatorilor pasi:
1. Introduceti CD-un in unitate si tineti apasata incontinuu tasta „Shift”, pana cand nu mai auziti sunetul
caracteristic unitatii de CD-ROM la citirea unui CD. Aceasta opreste rularea automata a aplicatiei.
2. Deschideti My Computer.
3. Dati clic cu butonul din dreapta al mouse-ului pe litera CD-ului si selectati „Explore”.
4. Identificati fisierul executabil numit „PitiClic” si dati un singur clic pe el cu butonul din stanga al mouseului.
5. Apasati tasta „Enter” (o singura data).
6. Asteptati fara a da nici un clic pana se termina animatia cu bilutele si cu Infomedia Pro si ajunge in prima pagina a jocului.
In cazul in care problema se manifesta in continuare va rugam sa ne contactati pentru va asista direct in rezolvarea problemei.

8. Am probleme cu PitiClic- In Tara lui BrumVajPic. L-am pornit, mi-a cerut sa instalez QuickTime Alternative, am instalat, l-am repornit si s-a intamplat acelasi lucru. Mereu imi cere sa instalez acest soft. Ce pot face?

Programul ruleaza daca aveti instalat QuickTime Player (numai anumite versiuni) sau QuickTime Alternative. Daca la pornirea programului vi se cere sa instalati QuickTime Alternative inseamna ca fie nu aveti instalat QuickTime Player fie aveti o alta versiune. Dezinstalati Quicktime Player. Resetati  alculatorul. Porniti din nou programul si instalati QuickTime Alternative. Reporniti programul PitiClic.exe. Daca problema persista dezinstalati QuickTime Alternative si instalati versiunea QuickTime Player pe care o
puteti downloda de aici. Resetati calculatorul si porniti din nou programul. Utilizare placuta!

9. Am probleme cu programul „Invatam sa coloram”. S-a instalat cu success, dar cand il pornesc imi afiseaza un mesaj ca lipseste porgramul de desenat si iese. Ce se intampla?

Pentru ca programul sa poata fi folosit si sub Windows XP, dupa instalare trebuie parcursi pasii urmatori:
1. se cauta fisierul „mspaint.exe” pe calculatorul dumneavoastra (implicit se gaseste in
c:\windows\sistem32\mspaint.exe)
2. se face o copie a acestui fisier, va rezulta fisierul „Copy of mspaint.exe”
3. Copia astfel rezultata se va redenumi „pbrush.exe”

10. Care este rezolutia minima necesara rularii programelor?

Rezolutia minima este 800×600.

11. Am cumparat cd-ul „Carti multimedia” si am o problema cu sunetul. Nu se aude sarcina din cauza sunetului de fundal. Ce se poate face?

Volumul sunetului de fundal este reglabil. Pentru a scadea volumul apasati butonul albastru de sub difuzor. Repetati pana obtineti un nivelul dorit. Pentru a creste volumul apasati butonul rosu.

12. Cum pot sa rotesc piesele de puzzle de la poveste?

Piesele se rotesc facand click dreapta pe piesa respectiva.

13. Am instalat programul. Dar cand am vrut sa il folosesc alta data cand l-am pornit din meniul start a dat eroare. De ce?

Toate programele necesita prezenta cd-ului in unitate. Daca aveti mai multe unitati cd-rom, cd-ul trebuie introdus in unitatea care are ultima litera alocata.

14. Am probleme cu fonturile. Apar patratele in loc de cifre. Ce pot sa fac?

In cazul in care textele nu sunt afisate corect, asigutati-va ca „localele”  sistemului sunt setate in limba engleza. Pentru aceasta, sub WINDOWS XP, mergeti la :START; CONTROL PANEL de unde alegem DATE, TIME, LANGUAGE AND REGIONAL OPTIONS de unde alegem REGIONAL AND LANGUAGE OPTIONS de unde la REGIONAL OPTIONS, in spatiul pentru STANDARDS AND FORMATS se alege ENGLISH (UNITED STATES) apoi la ADVANCED in spatiul pentru LANGUAGE FOR NON-UNICODE PROGRAMS
se alege ENGLISH (UNITED STATES). Sub Windows 98 mergeti la START; CONTROL PANEL; REGIONAL SETTINGS de unde se alege ENGLISH (UNITED STATES).

15. Când utilizăm CD-ul „Matematică – Lecţii pentru clasa I”, avem o problemă cu figurile geometrice de la Lecţia 8, când trebuie să selectăm dreptunghiurile, primim mesaj de eroare atunci când alegem un dreptunghi cu raportul laturilor mai mic. De ce?

Menţiune: calculatorul nostru are monitor LCD wide. Această caracteristică este specifică calculatoarelor dotate cu wide screen, modificarea fiind datorată adaptării imaginii la rezoluţia acestui tip de monitoare. Problema se manifestă la nivelul formelor geometrice, mai concret pătratul va părea uşor distorsionat, putându-se confunda cu un dreptunghi, restul formelor geometrice din program rămânând însă neschimbate. Această modificare a imaginii nu afectează performanţa programului şi nici opţiunile pe care acesta le oferă. Recomandare: pentru redarea cu acurateţe a rapoartelor lungime/laţime este recomandat să se schimbe rezoluţia monitorului la una proporţională cu raportul 4:3.

16. Programul pornește, dar după imaginea de început ecranul îmi rămâne negru, dar se aud sunetele din program. Care este rezolvarea?

În cazul în care aveți probleme de compatibilitate la rulare (ecranul ramâne negru și doar se aud sunetele programului sau imaginea nu se vede bine pe ecran etc.) urmați pașii:
* sub Windows 7:
clic pe ecranul liber cu butonul drept al mouse-ului;
alegeți “Screen resolution”
apoi “Advanced settings”
clic pe tab-ul “Monitor”
de la “Colors” alegeți “High Color (16 bit)”
închideți toate ferestrele apăsând “OK”, apoi reporniți programul.

* sub Win 8 sau Win 10: accesați unitatea CD-ROM
clic cu butonul drept al mouse-ului pe “PitiClic.exe” de pe CD
alegeți “Properties”
mergeți la al 2-lea tab (“Compatibility”)
în această fereastră bifați:
Run this program in compatibility mode for:
Windows 95 (sau Windows XP – Service Pack 2)
Reduced color mode
16-bit (65536) color
Disable display scaling on high DPI settings
apăsați “OK” și apoi reporniți programul (dublu clic pe “PitiClic.exe”)
De acum programul dumneavoastră va merge fără probleme ori de câte ori introduceți CD-ul în unitate.

17. Nu gasesc intrebarile mele aici.

In acest caz nu ezitati si scrieti-ne pe adresa echipei tehnice, noi lucram pentru dumneavoastra. Vom fi bucurosi sa primim comentariile, sugestiile si intrebarile dumneavoastra.